Cjelovito istraživanje marketinškog ulaganja u digitalne kanale medijskoga zakupa, temeljeno na točnim iznosima oglašavanja po pojedinim izdavačima te objavljenim izvještajima društvenih mreža i pretraživačkih platformi, kao i drugih poslovnih subjekata koji sudjeluju u digitalnom oglašavanju na hrvatskom tržištu (agencije, oglašivačke mreže i sl.). Istraživanje provode agencije Momentum iz Beča i Ipsos.
Hrvatska udruga digitalnih izdavača (HUDI) u suradnji s Momentumom, austrijskom agencijom specijaliziranom za izradu digitalnog AdEx-a s više od 15 godina iskustva, te Ipsosom, članom HUDI-ja te vodećom agencijom za istraživanje tržišta u Hrvatskoj, napravila je novu procjenu ulaganja u digitalno oglašavanje na lokalnom tržištu za 2022. godinu. Istraživanje se provodi drugu godinu zaredom, no dok je prošle godine na istraživanju radila samo Hrvatska udruga digitalnih izdavača, ove joj se godine pridružuju Udruga nakladnika informativnih publikacija (UNIP) te HUP-Udruga novinskih izdavača.
HUDI okuplja ključne digitalne izdavače koji zajedno nose više od 80% cjelokupne čitanosti svih portala u Hrvatskoj. Visoki doseg omogućuje korištenje „bottom-up“ metodologije koja se temelji na prijavljenim iznosima oglašavanja hrvatskih izdavača. Iznosi globalnih tehnoloških platforma prikupljeni su putem službenih poslovnih izvještaja, što osigurava objektivnost u procjeni te uključuje ulaganja koja dolaze preko agencija, ali i putem direktnog zakupa oglašavanja na društvenim mrežama i pretraživačkim platformama. Ovakvim pristupom HUDI Digitalni AdEx omogućuje tržištu objektivne i relevantne rezultate, koji su osnova za postavljanje strateških planova i regulatornih smjernica.
Kod hrvatskih izdavača vidljiv je rast od 10%, a u isto vrijeme dolazi do usporavanja rasta pretraživačke platformi, dok društvene mreže bilježe pad.
Neto oglašavanje kod hrvatskih izdavača u 2022., iznosi 63,8 milijuna eura.
Video oglašavanje koje uključuje YouTube i Google Display iznosi 8,2 milijuna eura. In-stream čini 2/3 video oglašavanja, dok su ostalo out-stream video formati