AdEx

Analiza ukupnih ulaganja u digitalni marketing u Hrvatskoj

Cjelovito istraživanje marketinškog ulaganja u digitalne kanale medijskoga zakupa, temeljeno na točnim iznosima oglašavanja po pojedinim izdavačima te objavljenim izvještajima društvenih mreža i pretraživačkih platformi, kao i drugih poslovnih subjekata koji sudjeluju u digitalnom oglašavanju na hrvatskom tržištu (agencije, oglašivačke mreže i sl.). Istraživanje provode agencije Momentum iz Beča i Ipsos.

HUDI Digitalni AdEx

Hrvatska udruga digitalnih izdavača (HUDI) u suradnji s Momentumom, austrijskom agencijom specijaliziranom za izradu digitalnog AdEx-a s više od 15 godina iskustva, te Ipsosom, članom HUDI-ja te vodećom agencijom za istraživanje tržišta u Hrvatskoj, napravila je novu procjenu ulaganja u digitalno oglašavanje na lokalnom tržištu za 2022. godinu. Istraživanje se provodi drugu godinu zaredom, no dok je prošle godine na istraživanju radila samo Hrvatska udruga digitalnih izdavača, ove joj se godine pridružuju Udruga nakladnika informativnih publikacija (UNIP) te HUP-Udruga novinskih izdavača.

HUDI okuplja ključne digitalne izdavače koji zajedno nose više od 80% cjelokupne čitanosti svih portala u Hrvatskoj. Visoki doseg omogućuje korištenje „bottom-up“ metodologije koja se temelji na prijavljenim iznosima oglašavanja hrvatskih izdavača. Iznosi globalnih tehnoloških platforma prikupljeni su putem službenih poslovnih izvještaja, što osigurava objektivnost u procjeni te uključuje ulaganja koja dolaze preko agencija, ali i putem direktnog zakupa oglašavanja na društvenim mrežama i pretraživačkim platformama. Ovakvim pristupom HUDI Digitalni AdEx omogućuje tržištu objektivne i relevantne rezultate, koji su osnova za postavljanje strateških planova i regulatornih smjernica.

Rast oglašavanja u 2022. godini

Kod hrvatskih izdavača vidljiv je rast od 10%, a u isto vrijeme dolazi do usporavanja rasta pretraživačke platformi, dok društvene mreže bilježe pad.

Neto oglašavanje hrvatskih izdavača u 2022. godini

Neto oglašavanje kod hrvatskih izdavača u 2022., iznosi 63,8 milijuna eura.

Mobilno oglašavanje

Mobilno oglašavanje dostiglo je udio od 75% na display formatima i čak 82% na video formatima

Programatsko oglašavanje

Programatsko oglašavanje je u 2022. godini bilo 42% od ukupnog display i 7% od ukupnog video oglašavanja

Video oglašavanje

Video oglašavanje koje uključuje YouTube i Google Display iznosi 8,2 milijuna eura. In-stream čini 2/3 video oglašavanja, dok su ostalo out-stream video formati

Izjave

Real Grupa, Digital Media direktorica

Obzirom na kompleksnost i fragmentiranost digitalnih kanala te mjerenja istih, iznimno nam je drago da na tržištu postoje inicijative koje će nam što bolje pomoći u analizi i razumijevanju upotrebe različitih digitalnih kanala, a opet uzimajući u obzir kompletno tržište te razlike u industrijama i veličini svakog pojedinog klijenta. Vrlo često zanemarujemo činjenicu da je digital splet različitih kanala i formata koji imaju svoju ulogu u ostvarivanju cilja kod pojedinih industrija, proizvoda i usluga.

Hanza Media, glavna izvršna direktorica

Hanza Media kao lider na medijskom tržištu Hrvatske i osnivač HUDI-ja potiče svaki oblik istraživanja tržišta, pa tako i istraživanje o ukupnom ulaganju u digitalno oglašavanje. Drago mi je što podatci pokazuju kako je rast potrošnje u zakupu medija veći od 10 posto, što po dosadašnjim istraživanjima prikazuje nastavak pozitivnog trenda iz prethodne godine.

24sata, glavni izvršni direktor

Prvi puta u Hrvatskoj okupili su se izdavači i udruge HUDI, UNIP te HUP-UNI i zajednički odlučili provesti istraživanje kako bi omogućili tržištu objektivne i relevantne rezultate, koji su temelj za razvoj digitalnog tržišta Hrvatske te definiranje strateških smjernica svih dionika koji sudjeluju u regulaciji, transformaciji i unaprjeđenju digitalnog oglašavanja.